Call Detail Report doesn't show CallerID field

Discussion in 'General' started by dpizarro, Sep 3, 2008.

1. dpizarro

hi folks,

I have two running deployments of call center elastix module and I can see the telephone number (callerid/ANI) in the Call Detail Report of Call Center. But if I look in the CDR Report of the freepbx, I got it.

Anyone has that problem? is a bug?

Thanks

Daniel

2. nestor

Daniel,
    Como sabes, estaba trabajando en este tema, y vi que cambiando el query $sqlQueryCallEn en el archivo paloSantoCallsDetail.class.php que se encuentra en el directorio: /var/www/html/modules/calls_detail/libs puedes obtener la información que necesitas con el caller ID.

El código lo modifique y me funciona así:

Code:
     $sqlQueryCallEn  = "select age.number,age.name, SUBSTR(datetime_init,1,10) start_date,SUBSTR(datetime_init,12,19) start_time,SUBSTR(datetime_end,1,10) end_date,SUBSTR(datetime_end,12,19) end_time,sec_to_time(duration),sec_to_time(duration_wait),que.queue,'Inbound' as type ,IF(con.telefono is NULL,cale.callerid,con.telefono)as telefono, transfer, cale.status 
    from call_entry cale 
    left join contact con on con.id=cale.id_contact 
    left join agent age on age.id=cale.id_agent inner join queue_call_entry que on que.id=cale.id_queue_call_entry";

No está de más decir a los amigos que quieran hacer el cambio que siempre saquen una copia del código original por si las dudas.

Salu2

Nestor

3. yjtrujillo

Me pudieras decir si faltó algo en la consulta púes la probé y no me arrojó resultado alguno, estoy usando el elastix 2.0.3, con el call-center 2.0.0-12.

Saludos.

4. jgrimaldos

This issue is still present on Elastix 2.0.3, and the fix posted above didn't worked.

5. jgrimaldos

This issue is weird, it doesn't happens on every call and the lack of info makes it hard to find a proper pattern for that.

6. jgrimaldos

Bumping this issue, I know that someone should have tackled it...

7. jgrimaldos

Still, haven't found a fix for the issue. PLEASE, if anyone has ANY idea about this problem and needs more info, I'll be glad to help them; this thing is driving me nuts.

8. yjtrujillo

Buenas:

Buscando y buscando encontré lo siguiente y me funcionó perfecto:

Editar:

/var/www/html/modules/calls_detail/libs/paloSantoCallsDetail.class.php

Comentar el siguiente código:

if(!empty($limit))
    {
    $sqlQuery .= " LIMIT $limit OFFSET $offset";
    }

Y listo, ya se nos muestran todas las llamadas.

Espero les funcione.

Share This Page